احراز هویت سجام الکترونیکی

سامانه رسمی احراز هویت سجام: به صورت الکترونیکی شما می توایند با استفاده از سامانه همراه هوشمند تمامی خدمات احراز هویت سجام را انجام دهید.

خدمات احراز هویت سجام همراه هوشمند چیست

سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام احراز هویت سجام
پس از تغییراتی که در بازار سرمایه ایجاد شد، معاملات به‌صورت آنلاین انجام می‌شوند. از اولین کارهایی که باید برای اجرای این فعالیت‌ها آن را اجرا کنید، ثبت‌نام در سجام است. سجام، سیستم جامع ثبت اطلاعات مشتریان است. تمام کسانی در که بازار سرمایه کار می‌کنند باید جهت رعایت قوانین مبارزه با پول‌شویی در سامانه سجام ثبت نام کنند. شما می‌توانید ثبت نام و احراز هویت سجام را در خانه خود به‌سادگی با کمک همراه هوشمند انجام دهید

شرایط ثبت نام در سامانه سجام

اگر در بازار سرمایه فعالیت می‌کنید، حتماً باید وارد سامانه سجام شوید و اطلاعات خود را در آن وارد کنید. با ایجاد سیستم سجام شما به سادگی و بدون اتلاف وقت می‌توانید در بازار بورس ثبت نام کنید. تمامی مراحل ثبت نام در این سامانه آنلاین است و شما می‌توانید از منزل خود برای ثبت نام در هر ساعت از روز اقدام کنید.

ابتدا در سامانه همراه هوشمند ثبت نام می‌کنید.

شما جهت ثبت نام در سامانه همراه هوشمند باید مراحلی را طی کنید که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

ثبت نام در سایت

شما در اولین مرحله وارد سایت sejam می‌شوید .

وارد کردن شماره تلفن

پس از آنکه وارد صفحه ثبت نام در همراه هوشمند شدید، شماره تلفن خود را وارد می‌کنید تا کد تأییدی برای شما ارسال شود. پس از آنکه کد تأیید را دریافت کردید آن را وارد سایت کنید.

اطلاعات هویتی

در این مرحله نیاز است که شما اطلاعات شناسنامه‌ای و شغلی خود را وارد سایت کنید.

دریافت کد پیگیری

اگر تمام مراحل را به‌درستی طی کردید، پس از گذشت مدتی یک کد پیگیری برای شما ارسال می‌شود. این کد نشان‌دهنده تأیید شدن اطلاعات شما در سامانه همراه هوشمند است.

احراز هویت سجام غیرحضوری

احراز هویت غیر حضوری سجام | همراه هوشمند

پس از آنکه در سیستم سجام ثبت نام کردید، جهت تکمیل فرایند نیاز است تا احراز هویت سجام را انجام دهید. شما این کار را انجام می‌دهید تا سیستم سجام از صحت اطلاعات شما اطمینان حاصل کند. فرایند احراز هویت را به دو صورت حضوری و غیرحضوری می‌توانید انجام دهید که در ادامه هر یک از آنها را بررسی می‌کنیم.

شما پس از ثبت نام و دریافت کد تأیید نیاز است تا جهت گرفتن کد بورسی و آغاز فعالیت‌های الکترونیکی خود از طریق احراز هویت اقدام کنید. شما می‌توانید از طریق احراز هویت غیرحضوری در وقت خود صرفه‌جویی کنید. با کمک سامانه همراه هوشمند شما می‌توانید تمامی مراحل احراز هویت خود را به سادگی و با سرعت در منزل خود انجام دهید. شما پس از ثبت نام در سامانه همراه هوشمند می‌توانید از تمامی مزایا و خدمات همراه هوشمند استفاده کنید.

جهت انجام احراز هویت غیرحضوری از طریق همراه هوشمند شما به برخی مدارم نیاز دارید که آنها را مطرح می‌کنیم.

  • کد پیگیری (دریافت شده پس از ثبت نام در سامانه سجام)
  • کارت ملی هوشمند
  • تصویر امضا

در ادامه مراحل لازم برای احراز هویت سجام در سامانه همراه هوشمند را با هم بررسی می‌کنیم.

ثبت نام در سامانه سجام

جهت احراز هویت سجام نیاز است تا در سامانه همراه هوشمند ثبت نام کرده باشید.

وارد کردن شماره موبایل

پس از وارد کردن شماره تلفن، یک پیامک تأیید دریافت می‌کنید.

وارد کردن شماره ملی

سپس شماره ملی، کد پیگیری که پس از مراحل ثبت نام دریافت کردید را وارد می‌کنید.

مطالعه قوانین

در ادامه مراحل لیستی از قوانین احراز هویت را مطالعه می‌کنید.

ارسال عکس یا ویدئو و امضا

سپس جهت اثبات هویت خود نیاز است تا یک عکس یا ویدئو سلفی از خود در سامانه بارگذاری کنید. مرحله بعدی ارسال تصویری از امضای شما است.

ارسال مدارک

پس از آنکه چهره و امضای شما تأیید شد، مدارک خود را در سامانه همراه هوشمند بارگذاری می‌کنید. سپس هرگاه مدارک شما چک و تأیید شد، شما یک کد بورسی را دریافت می‌کنید. پس از آن می‌توانید به فعالیت خود در تمام سازمان‌های بازار سرمایه ادامه دهید.

سامانه خدمات احراز هویت سجام

شما پس از آنکه در سیستم سجام ثبت نام و احراز هویت سجام را انجام داده‌اید، تمامی اطلاعات شما در این سامانه ثبت می‌شود و دیگر نیازی به ارائه مجدد این اطلاعات نیستید. همچنین اگر اطلاعات شما تغییر یافت و تمایل داشتید که آنها را ویرایش کنید می‌توانید از همراه هوشمند برای این کار در سریع‌ترین زمان ممکن کمک بگیرید. در شرایطی که شما در سیستم سجام ثبت نام کرده باشید، می‌توانید به‌تمامی خدمات بازار سرمایه به ساده‌ترین شکل ممکن دسترسی پیدا کنید.

از دلایل اصلی راه‌اندازی این سامانه می‌توان به آسان کردن مراحل احراز هویت اشاره نمود. بدون استفاده از سیستم سجام، اگر قصد داشتید معاملات خود را به‌صورت آنلاین انجام دهید، حتماً نیاز بود تا در سایت هر سازمانی که با آن کار می‌کنید، با هر بار ورود احراز هویت هم شوید. اما با وجود سیستم سجام و با کمک همراه هوشمند شما می‌توانید در خانه خود بنشینید و به سادگی تمامی معاملات خود را انجام دهید و دیگر نیاز به مراجعه حضوری به نهادهای مالی را ندارید.

اپلیکیشن خدمات سجام

با ثبت نام در سیستم سجام اطلاعات خود را در یک سیستم ثبت می‌کنید. شما جهت تأیید اطلاعات وارد شده خود در مرحله ثبت نام، نیاز است تا مرحله دوم که احراز هویت در سامانه سجام است را طی کنید. جهت آسان‌تر شدن و افزایش سرعت کار شما، امکان احراز هویت به‌صورت آنلاین نیز ارائه شده است.

همراه هوشمند از طریق ساده‌سازی، روند ثبت نام و احراز هویت را برای شما عزیزان هموار کرده است. شما می‌توانید از طریق سامانه همراه هوشمند جهت احراز هویت الکترونیکی اقدام کنید.

مطالب مرتبط: سجام چیست؟ در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد سجام روی متن رنگی کلیک نمایید.

از جمله خدمات همراه هوشمند امکان پیاده‌سازی این سامانه در پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های گوناگون است. شما می‌توانید از طریق اپلیکیشن نیز جهت احراز هویت خود اقدام کنید که البته برای این کار نیاز است تا برخی نکات را رعایت کنید. برای مثال باید در سامانه ثبت نام کرده باشید و کد تأیید را دریافت کرده باشید. احراز هویت با استفاده از اپلیکیشن مزایای بسیاری نیز دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می‌کنیم.

  • دیگر نیازی به پرکردن فرم‌های گوناگون ندارید.
  • به‌صورت آنلاین می‌توانید تمام مراحل را انجام دهید.
  • نیاز به ثبت نام مجدد در سازمان‌ها ندارید.

استعلام احراز هویت سجام

شاید این سؤال برای هر کسی پیش آید که چگونه می‌توان از وضعیت سهام خود در سیستم سجام آگاه شد؟ شما می‌توانید با استفاده از خدمات آنلاین استعلام وضعیت، شرایط خود را از طریق سامانه همراه هوشمند مشاهده کنید.

پس از مشاهده شما می‌توانید دریابید که چه عملکردی در این حوزه داشتید. همچنین می‌توانید با استفاده از این قسمت وضعیت ثبت نام و احراز هویت خود را چک کنید تا در صورت وجود هرگونه مشکل جهت حل آن اقدام کنید.

احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان

اگر تمایل دارید احراز هویت خود را به‌صورت حضوری انجام دهید، می‌توانید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و تمامی مراحل احراز هویت را اجرا کنید. نیاز است تا شما تمامی مدارک موردنیاز خود را به این مراکز ارائه دهید. در دفتر پیشخوان تعدادی فرم در اختیار شما قرار می‌گیرد که آن‌ها را پر می‌کنید و تحویل می‌دهید .

اما جهت سهولت احراز هویت، شما می‌توانید جهت احراز هویت غیرحضوری اقدام کنید. 

سامانه همراه هوشمند شرایط ساده و سریع‌تری را برای احراز هویت الکترونیکی در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شما به سادگی می‌توانید از این سامانه جهت احراز هویت بدون مشکل اقدام کنید.

اگر شما احراز هویت خود را به درستی انجام داده باشید در آخر یک پیامک حاوی کد بورسی برای شما ارسال خواهد شد.

ویرایش اطلاعات سجام

به دلیل درخواست های پیوسته که سهامداران حقوقی سجامی برای ویرایش اطلاعات و یا تغییر نماینده معرفی شده خود در سامانه داشته‌ اند، امکان ویرایش اطلاعات در سامانه سجام فعال شده است. بنابراین دیگر لازم نیست اشخاص حقوقی نامه کتبی برای ویرایش اطلاعات خود را ارسال کنند.

آیا با فراهم شدن روش احراز هویت غیر حضوری سجام دیگر امکان انجام احراز هویت حضوری وجود ندارد؟

یکی از سوالات مهمی که افراد در زمینه‌ی احراز هویت غیرحضوری دارند این است که آیا با فعال شدن این روش دیگر امکان انجام احراز و هویت حضوری وجود ندارد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت فراهم شدن این امکان با احراز هویت حضوری هیچ گونه تداخلی نخواهد داشت. بلکه افراد می ‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر خدمات پیشخوان دولت نیز نسبت به احراز هویت حضوری اقدام کنند‌.

نتیجه‌گیری احراز هویت سجام با کمک سامانه همراه هوشمند

امروزه با رشد و پیشرفت بازارهای سرمایه، شاهد تغییراتی در این زمینه هستیم. یکی از قوانین بسیار مهم ثبت نام در سامانه سجام است. پس از ثبت نام در این سامانه نیاز است تا جهت اثبات صحت اطلاعات خود احراز هویت را نیز انجام دهید. شما می‌توانید احراز هویت را به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام دهید.

همراه هوشمند با ایجاد امکانات ویژه‌ای، اجرای این مراحل را برای شما ساده‌تر و سریع‌تر کرده است.

سوالات متداول

👈 احراز هویت سجام غیرحضوری: با کمک سامانه همراه هوشمند شما می‌توانید تمامی مراحل احراز هویت سجام خود را به سادگی و با سرعت در منزل خود انجام دهید. شما پس از ثبت نام در سامانه همراه هوشمند می‌توانید از تمامی مزایا و خدمات همراه هوشمند استفاده کنید.

👈 خدمات احراز هویت سجام: اگر تمایل دارید احراز هویت خود را به‌صورت حضوری انجام دهید، می‌توانید به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید و تمامی مراحل احراز هویت را اجرا کنید. نیاز است تا شما تمامی مدارک موردنیاز خود را به این مراکز ارائه دهید.

👈 برای استعلام سجام کافیست وارد سامانه همراه هوشمند شده و به سادگی از اطلاعات سجام خود استعلام بگیرید.

👈 استعلام سجام  در سامانه همراه هوشمند در کمتر از ۲ دقیقه انجام می‌شود.

👈 ثبت نام در سجام به صورت آنلاین می باشد و مدارک: اطلاعات هویتی، ارتباطی، شغلی، مالی و حساب بانکی را باید در آن قرار دهید.

اطلاعات خواسته شده در سامانه سجام را به درستی و دقیق وارد نماید و حتما تیک حساب پیش فرض را بزنید به علت اینکه این که تمام واریز های سود شما به حساب پیش فرض فقط واریز می‌شود.

مدارک لازم برای احراز هویت: کارت ملی، شناسنامه، شماره موبایل، ارسال عکس یا ویدئو، امضا