سامانه احراز هویت الکترونیکی سجام

احراز هویت الکترونیکی سجام

امروزه بازار سرمایه گذاری بسیار در بین مردم مهم شده است و اکثر افراد هستند که می خواهند در این بازار سرمایه حضور داشته باشند و سرمایه گذاری خود را شروع کنند، بازار سرمایه ایران یعنی بورس یکی از رایج ترین مواردی است که شما می توانید از آن استفاده کنید و سرمایه گذاری داشته باشید، اما موردی که در این بین وجود دارد این است که شما باید در این بازار اول به صورت کامل ثبت نام کنید و بعد از ثبت نام احراز هویت در این بازار داشته باشید، برای این موارد شما باید در سامانه سجام ثبت نام کرده و در این فضا احراز هویت الکترونیکی سجام کنید تا بتوانید سرمایه گذاری را در بازار بورس شروع کنید، اگر در ادامه این مقاله با ما همراه باشید، به شما توضیح خواهیم داد که سجام چیست و چگونه باید این احراز هویت را به درستی انجام دهید.
فهرست محتوا احراز هویت الکترونیکی سجام

سامانه احراز هویت سجام

با وجود کرونا دغدغه احراز هویت خیلی خیلی زیاد شده است و همین مورد باعث شد که افراد کمتری به این بازار وارد شوند و نتوانند خودشان به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان بروند و احراز هویت خود را انجام دهند، اما راه حل چه بود؟ راه حل احراز هویت به صورت آنلاین بود که سامانه همراه هوشمند این دغدغه را رفع کرد و این امکان را به صورت آنلاین قرار داده است
آسان و سریع

درباره سجام

اولین سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند، همین سوال است که اصلا سامانه سجام چیست؟ در واقع سامانه سجام یکی از ارگان های دولتی است که برای ثبت نام در بازار های سرمایه استفاده می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شروع فعالیت خود در این بازار سهام اول باید از این مرحله عبور کنند.

اگر هم به دنبال معنی لغوی این واژه باشید، باید بدانید که این کلمه مخفف جمله (سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان ) است که برای جمع آوری و نگه داری اطلاعات این مشتریان استفاده می شود، قبلا که خیلی بورس مانند امروزه محبوب نشده بود سامانه این عنوان خیلی به چشم نمی‌خورد اما امروزه تمامی افرادی که چه از قبل کد بورسی داشته اند و چه افرادی که می خواهند تازه وارد بازار سرمایه شوند، نیاز است که اول در این سامانه ثبت نام کنند و بعد بتوانند در بورس مرکزی خرید و فروش داشته باشند.

البته این مورد فقط برای بورس هم استفاده نمی شود بلکه یک سری از بانک ها اخیرا اقدام به این کار کرده‌اند که سپرده گذاران برای حساب های سپرده باید اول در سامانه سجام ثبت نام کنند تا در این سامانه اطلاعاتشان وجود داشته باشد.

پس در کل متوجه باشید که این سامانه برای ثبت اطلاعات مشتریان است و از این طریق ارگان‌های مختلف دولتی می‌توانند به اطلاعات مشتریان خود به بهترین شکل ممکن دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط: سجام چیست؟ جهت اطلاعات بیشتر درباره سجام روی متن رنگی کلیک نمیاد.

 

مراحل ثبت نام در سجام چگونه است؟

برای ثبت نام در سجام شما یک سری مراحل را باید طی کنید تا بتوانید اطلاعات خود را در سجام ثبت کنید، در این بخش از مقاله به سراغ مراحل ثبت نام در سجام می رویم تا به صورت کامل با آن ها آشنا شوید.

قدم اول: ثبت نام در سامانه سجام

شما در قدم اول باید در سامانه همراه هوشمند ثبت نام کنید، در این مرحله شما یک سری فرم را در دسترس دارید که می توانید از طریق آن ها اطلاعات خود را به خوبی در این سامانه اضافه کنید و تقریبا تمامی اطلاعات هویتی و کاری شما را می خواهد تا به جامع ترین شکل ممکن اطلاعات شما در دسترس داشته باشد.

شما در این مرحله باید به دقت اطلاعات را وارد کنید تا بعدا وقتی وارد بازار سرمایه شدید یا به هر دلیلی از این سامانه سجام استفاده کردید با مشکل مواجه نباشد و به صورت خیلی ساده بتوانید کار های خود را انجام دهید.

البته توجه داشته باشید که این مورد تا قبل از تایید شدن سامانه سجام قابل تغییر است و شما می توانید این اطلاعات را خیلی سریع از طریق همین سامانه تغییر دهید.

قدم دوم: احراز هویت سجام

قدم دوم بسیار مهم است چرا که مربوط به احراز هویت شما است و باید سامانه سجام مطمئن باشد شما این اطلاعات را به درستی و خودتان وارد کرده اید، احراز هویت سجام حضوری انجام می شود و شما باید به مراکز دفتر پیشخوان ها مراجعه کنید و به صورت حضوری این احراز هویت را انجام دهید که یک سری فرم و… وجود دارد و در همان جا آن فرم ها را پر کرده و بعد از پر کردن آن ها هم عکس برداری از شما می شود که نشان دهنده تایید شما از ثبت نام است.

اما با وجود این کرونا دغدغه احراز هویت خیلی خیلی زیاد شد و همین مورد باعث شد که افراد کمتر به این بازار واردش شوند و نتوانند خودشان به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان بروند و احراز هویت الکترونیکی سجام خود را انجام دهند، اما راه حل چه بود؟ راه حل احراز هویت به صورت آنلاین بود که سامانه همراه هوشمند این دغدغه را رفع کرد و این امکان را به صورت آنلاین قرار داده است که در ادامه مقاله بیشتر درباره آن به شما اطلاعات ارائه می دهیم.

قدم سوم: دریافت کد بورسی

شما در قدم سوم کد بورسی خود را دریافت می کنید و اگر قصد داشته باشید در بورس سرمایه گذاری خود را شروع کنید می توانید از طریق این کد بورسی شروع به فعالیت کنید، البته این مورد تنها در صورتی امکان پذیر است که شما احراز هویت داشته باشید و بعد این کد در اختیار شما قرار می گیرد.

البته این مورد برای افرادی مناسب است که هدفشان از ثبت نام در سجام، استفاده از بازار سرمایه بورس است و در غیر این صورت شما خیلی نیاز به کد بورسی ندارید و برای مثال اگر می خواهید حساب سپرده گذاری داشته باشید در برخی از بانک ها نیاز به این فرایند دارید.

 

احراز هویت سجام آنلاین

چگونه احراز هویت الکترونیکی سجام را انجام دهیم؟

همان طور که گفته شد یکی از دغدغه های امروزی در این شرایط کرونایی احراز هویت است و شما باید به صورت آنلاین آن را انجام دهید، قبلا همه فکر می کردند احراز هویت آنلاین سجام غیر ممکن است و نمی توان از طریق این مورد احراز هویت داشت، اما امروزه این دغدغه به واقعیت تبدیل شده است.

سامانه همراه هوشمند به بهترین شکل ممکن این مشکل را رفع کرده است و شما در منزل و یا محل کار خود می توانید این احراز هویت را به صورت آنلاین انجام دهید، این خدمات توسط آی تی بورس ارائه می شود که رابطه مستقیم با همراه هوشمند دارد و شما با ثبت نام در همراه هوشمند می توانید به آی تی بورس هم دسترسی داشته باشید که قابلیت احراز هویت آنلاین سجام را خیلی سریع و ساده انجام دهید.

چرا باید از همراه هوشمند استفاده کنیم؟

یکی از سوالاتی که اکثرا افراد از ما می پرسند این است که اصلا چرا باید از همراه هوشمند استفاده کنیم و چه مزیت هایی با استفاده از همراه هوشمند در اختیار ما قرار می گیرد، در این بخش از مقاله برخی از این مزیت ها را می شناسید و بیش تر با همراه هوشمند آشنا خواهید شد.

احراز هویت سجام غیر حضوری

اولین مزیتی که می توان گفت با استفاده از این سامانه در دسترس خود دارید، این است که به صورت کاملا غیر حضوری می توانید احراز هویت سجام را انجام دهید و اصلا نیاز نیست که در دفاتر پیشخوان حضور داشته باشید، همین مورد می تواند کمک کند که شما در وقت خود صرفه جویی داشته باشید و علاوه بر این مورد هم شما از کرونا دوری می کنید و می توانید خیلی ساده در منزل خود این احراز هویت را انجام دهید.

پس اصلا نگران این نباشید که باید در محل حضور داشته باشید و می توانید در محل کار خود و یا منزل خود این احراز هویت را با یک موبایل انجام دهید خیلی هم این فرایند ساده است و نیاز به فرایند پیچیده و سختی ندارید.

دسترسی به صورت آنلاین

شما به سامانه همراه هوشمند دسترسی خیلی ساده ای دارید و به صورت آنلاین می توانید از طریق این سامانه احراز هویت را انجام دهید، فرایند خیلی ساده است و شما اصلا نیاز نیست که نگران پیچیدگی آن باشید.

فقط نیاز است که برای استفاده از این احراز هویت آنلاین سجام به آدرس اینترنتی ( hamrahehushmand.ir ) مراجعه کنید و در سامانه ثبت نام کنید، بعد از ثبت نام در این سامانه شما می توانید به خدمات کامل این سامانه دسترسی داشته باشید.

احراز هویت سجام

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، می توانید از طریق منو پایین و از طریق گزینه احراز هویت سجام به بخش سجام دسترسی داشته باشید و احراز هویت خود را انجام دهید، البته این مورد نیاز است که شما دوربین جلو داشته باشید، اغلب موبایل های امروزی دوربین جلو دارند و با موبایل مشکلی نخواهید داشت اما اگر از کامپیوتر استفاده می کنید، باید کامپیوتر شما دارای وب کم باشد.

جمع بندی:

امیدواریم از خواندن این مقاله اطلاعات کافی را کسب کرده باشید، ما در این مقاله قصد داشتیم به صورت کامل درباره سجام و احراز هویت الکترونیکی سجام به شما اطلاعات دهیم که با استفاده از این اطلاعات کاملا با احراز هویت آنلاین سجام آشنا شوید و در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

پیشنهاد اصلی ما استفاده از احراز هویت آنلاین سجام است با وجود این شرایط موجود که می توانید این خدمات را از همراه هوشمند به بهترین شکل ممکن دیافت کنید؛ در ضمن شما هر سوالی در این زمینه دارید می توانید از طریق نظرات همین مقاله با ما در میان بگذارید تا شما را در سریع ترین زمان راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

برای انجام احراز هویت الکترونیک، لازم است قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌ و احراز هویت نشده‌ باشید. در این صورت وارد بخش استعلام سجام شده و احراز هویت خود را انجام دهید. در صورتی که دارای شرایط فوق هستید، وارد بخش ثبت نام شده، مشخصات مورد نیاز را در فرم‌های مربوطه وارد و پس از ارسال تصویر امضاء خود، در نهایت ویدئوی سلفی خود را آپلود کنید و احراز هویت خود را تکمیل کنید.

✔️ احراز هویت سامانه سجام از دو طریق امکان پذیر است هم از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و هم به صورت اینترنتی از طریق سامانه سجام که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله صورت گرفته است .

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

1 دیدگاه دربارهٔ «احراز هویت الکترونیکی سجام»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + شش =