تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی چیست؟ همه داوطلبایی که قصد ورود به مقطع جدیدی رو دارند باید یک تاییدیه از مدرک تحصیلی قبلی خودشون رو به اون دانشگاه مد نظر ، برای تشکیل پرونده مقطع آموزشی جدید موقع ثبت نام ارائه بدهند. برگه تاییدیه تحصیلی باید توسط خود فرد به صورت اینترنتی و یا حضوری از طرف پیش خوان دولت استعلام گرفته بشه
فهرست محتوا تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی

تاییدیه تحصیلی چیست؟

اولین موردی که باید شما بدانید، این است که اصلا تاییده تحصیلی چیست و چه کاربردی دارد، اگر بخواهیم به صورت ساده تاییده تحصیلی را به شما توضیح دهیم، باید بگوییم که با استفاده از تاییده تحصیلی می توانید مدرک تحصیلی خود را استعلام بگیرید و این تاییدیه تحصیلی توسط آموزش و پرورش همان منطقه تحصیلی انجام می شود و همین مورد می تواند کمک کند شما از دارا بودن مدرک تحصیلی خود یک استعلام داشته باشید.

تایید تحصیلی می تواند شامل تمامی مقاطع تحصیلی شما باشد و در واقع این گزارشی که دریافت می شود، توجه داشته باشید که تاییده تحصیلی به خود شما داده نمی شود و به صورت نامه محرمانه از طریق پیشخوان دولت به آموزش پرورش همان منطقه مورد نظر ارسال می شود، البته ممکن است این مورد برای دارالترجمه ‌ها ارسال شود، این مورد تماما بستگی به نیاز شما دارد.

شما برای رفتن به دانشگاه دیگر و یا ترجمه مدرک خود حتما به این تاییده تحصیلی نیاز دارید و در غیر این صورت با مشکل مواجه خواهید بود و نمی توانید به خوبی کار های خود را انجام دهید، برای دریافت تاییده تحصیلی هم شما نیاز دارید که به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و از طریق این دفاتر تاییده تحصیلی را ارسال کنید.

اما نه عجله نکنید! ما یک راه ساده تر داریم و شما با استفاده از این روش می توانید بدون حضور به دفاتر پیشخوان دولت، تاییده تحصیلی را انجام دهید و در این زمینه خیلی ساده تر کار خود را انجام دهید، پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا به شما توضیح دهیم که چگونه می توانید به صورت آنلاین این تاییده تحصیلی را انجام دهید.

تاییدیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی انجام میگیرد. اشخاص این تاییده را در محل کار و یا برای ادامه تحصیلی به مراکز دانشگاهی خود تحویل می دهند.
در گذشته بسیار از شهروندان به دفاتر پیشخوان مراجعه کرده و برای تهیه تاییدیه مدرک تحصیلی مقطع خود هزینه ای بابت آن پرداخت نموده و برگه را تحویل می گرفتند.

امروزه با الکترونیکی شدن بیشتر امور خدمات و همچنین با وجود کرونا، اخذ تاییدیه مدرک تحصیلی دیگر نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر نیست.
با سامانه همراه هوشمند میتوانید در مقاطع دانشگاهی خود با وارد نمودن ادرس مرکز مقصد اموزش خود تاییدیه تحصیلی را ارسال نماید.
مدارکی که برای تاییدیه تحصیلی مورد نیاز است کپی شناسنامه کپی اخرین مدرک تحصیلی تلفن همراهی که به اسم شخص باشه و فرمی که حاوی اطلاعات مرکز اموزش مقصد رشته و… می باشد.

در انتها شما یک رسید دریافت میکنید که برای پیگیری درخواست خود میبایست تا پایان ارسال تاییدیه این برگه را نزد خود نگه دارید.

به بیانی دیگر، همه داوطلبانی که قصد ورود به مقطع جدیدی رو دارند باید یک تاییدیه از مدرک تحصیلی قبلی خودشان رو به آن دانشگاه مد نظر، برای تشکیل پرونده مقطع آموزشی جدید موقع ثبت نام ارائه بدهند.

برگه تاییدیه مدرک تحصیلی باید توسط خود فرد به صورت اینترنتی و یا حضوری از طرف پیشخوان دولت استعلام گرفته شود که در آخر به صورت نامه محرمانه به دانشگاه محل قبولی فرد متقاضی فرستاده میشود . 

مثلا همه داوطلبان کنکور سراسری بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور و قبولی در یک رشته محل برای تکمیل فرایند ثبت نام خودشون باید به صورت حضوری و یا اینترنتی اقدام به دریافت این برگه کنند و روز ثبت نام گواهی آن را به همراه داشته باشند.

البته داوطلبان فقط گواهی این استعلام را به دانشگاه مد نظر تحویل میدهند و  تاییدیه تحصیلی به طور خودکار از طرف اداره پست به دانشگاه ارسال میشود .

مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی

داوطلبان برای دریافت اینترنتی رسید تاییدیه تحصیلی از دفتر پیشخوان دولت و یا دریافت حضوری اون به یک سری مدارک نیاز دارن که برای انجام این فرایند به صورت حضوری باید کپی این مدارک رو به همراه داشته باشن و برای دریافت این رسید به صورت اینترنتی باید عکس این مدارک رو در صفحه مورد نظر بارگزاری کنند . این مدارک شامل موارد زیر میشود :
⦁ مدارک لازم جهت دریافت تاییدیه تحصیلی
⦁ کارت ملی
⦁ مدرک دیپلم
⦁ مدرک پیش دانشگاهی ( البته در صورتی که مدرک دیپلمتون نظام جدید نباشد )

احیانا اگه به هر دلیلی از رشته محل قبولی خودتون راضی نبودید می توانیند بعد از بررسی کارنامه سبز کنکور ، درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری رو ثبت کنند .

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی

امکان دریافت به صورت اینترنتی هم وجود دارد و داوطلبان می توانند با توجه به شرایط پیش اومده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دیگه مراجعه حضوری به دفتر پیشخوان دولت نداشته باشن و همین مراحل رو به صورت اینترنتی انجام بدن تا رسید تاییدیه تحصیلی رو در آخر دریافت کنند.

همون طور که گفته شد امکان دریافت تاییدیه به صورت اینترنتی هم وجود داره و داوطلبان می تونن با توجه به شرایط پیش اومده و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا دیگه مراجعه حضوری به دفتر پیش خوان دولت نداشته باشند و همین مراحل رو به صورت اینترنتی انجام بدهند تا رسید تاییدیه را در آخر دریافت کنند.

نحوه دریافت تاییدیه آموزش و پرورش به صورت اینترنتی به طور خلاصه

⦁ ورود به سایت تاییدیه

⦁ پر کردن فرم ارائه شده و بارگزاری مدارک

⦁ انتخاب گزینه ثبت درخواست و پرداخت کارمزد

⦁ دریافت رسید تاییدیه و پرینت اون

تاییده تحصیلی

برخی از افراد نیاز دارند که به مقطع جدید تحصیلی بروند، همین مورد نیاز دارد که یک تاییده تحصیلی داشته باشند و از طریق این تاییده تحصیلی بتوانند به مقطع جدید بروند، در این مقاله ما می خواهیم بیشتر درباره تاییده تحصیلی به شما اطلاعات ارائه دهیم و شما بتوانید با استفاده از این تاییده تحصیلی به مقطع و دانشگاه جدید بروید و مشکلی از این نظر نداشته باشید، توجه داشته باشید که ما در این مقاله نه تنها کاملا تاییده تحصیلی را به شما توضیح می دهیم بلکه روش اینترنتی دریافت تاییده تحصیلی را به صورت کامل به شما توضیح خواهیم داد تا برای دریافت تاییده تحصیلی مشکل نداشته باشد.

تاییدیه تحصیلی

چگونه می توانیم تاییده تحصیلی دریافت کنیم؟

خیلی خوب بعد از این که شما متوجه شدید دقیقا تاییده تحصیلی چیست و چه کاربرد اصلی دارد، باید بدانید که چطور می توانید تاییده تحصیلی دریافت کنید تا در این زمینه هم مشکل نداشته باشید و بتوانید با استفاده از راهکار هایی که ارائه می دهیم تاییده تحصیلی را خیلی ساده دریافت کنید.

در اولین روش شما باید از دفاتر پیشخوان دولت استفاده کنید، در واقع یکی از مواردی که شما با استفاده از آن می توانید تاییده تحصیلی دریافت کنید، مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت است و شما با مراجعه به این دفاتر پیشخوان می توانید خیلی ساده درخواست کنید تا تاییده تحصیلی را برای شما ارسال کنند و شما هم در این زمینه مشکلی نخواهید داشت.

البته امروزه با وجود ویروس کرونا بسیار مشکل زیاد تر شده است و شما ممکن است نتوانید به این دفاتر به دلیل کرونا و شلوغی ها مراجعه کنید، پس راهکار چپیست؟

همیشه فضای آنلاین در این زمینه ها توانسته است به ما کمک کند تا سریعا بتوانیم کار های خود را انجام دهیم و در این زمینه مشکلی نداشته باشیم، امروزه به وجود یک سری سامانه های اینترنتی شما می توانید تاییده تحصیلی را خیلی ساده خودتان ارسال کنید بدون این که نیاز باشد تخصص زیادی در این زمینه داشته باشید و خیلی ساده با این سامانه ها می توانید کار کنید.

تاییده تحصیلی با همراه هوشمند!

همراه هومشند یک دفتر پیشخوان دولت به صورت مجازی است که شما خدمات بسیاری را با استفاده از آن می توانید دریافت کنید، یکی از بهترین خدماتی که شما با استفاده از همراه هوشمند دارید، دریافت تاییده تحصیلی است که بسیار می تواند برای سهولت دسترسی به تاییده تحصیلی شما تاثیر گذار باشد.

با استفاده از همراه هوشمند شما خیلی ساده می توانید تاییده تحصیلی را دریافت کنید، این تاییده تحصیلی از خود آمورش پرورش دریافت می شود و شما نیاز نیست که حتی به دفتر پیشخوان دولت به صورت فیزیکی مراجعه کنید.

همین که این سامانه به صورت آنلاین در دسترس همه قرار دارد، باعث شده که در این وضعیت وخیم کرونایی نیاز نباشد که شما به دفاتر پیشخوان دولت به صورت حضوری مراجعه کنید و خیلی ساده تر می توانید به صورت آنلاین این کار ها را انجام دهید و در این زمینه هم مشکلی نداشته باشد.

علاوه بر این که شما با استفاده از همراه هوشمند از دست کرونا در امان هستید، می توانید خیلی سریع تر کار های تاییده تحصیلی خود را انجام دهید و در وقت خود هم صرفه جویی داشته باشید تا بهتر و راحت تر بتوانید به مقطع تحصیلی جدید بروید و یا مدرک خود را جهت ترجمه به دفاتر دارالترجمه بسپارید.

همان طور که گفته شد، همراه هوشمند یک دفتر پیشخوان دولت به صورت مجازی است که همین مورد باعث می شود شما علاوه بر تاییده تحصیلی خدمات بسیار بیشتری هم با استفاده از آن در دسترس خود داشته باشید و در این زمینه مشکلی را تجربه نکنید.

برای دریافت تاییده تحصیلی چه مدارکی نیاز است؟

خیلی خوب ممکن است شما تا کنون تاییده تحصیلی دریافت نکرده باشید، به همین دلیل هم ممکن است ندانید که چه مدارکی را برای این مورد نیاز دارید تا بتوانید تاییده تحصیلی را ارسال کنید، در این بخش مقاله مدارکی که نیاز دارید را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید دقیق تر این تاییده را انجام دهید.

  • ارائه کپی کارت ملی
  • ارائه کپی مدرک دیپلم
  • ارائه کپی مدرک پیش دانشگاهی
  • ارائه تلفن همراه برای دریافت کد پیگیری

پیشنهاد می کنیم بعد از در دسترس داشتن تمامی این مدارک، از طریق همراه هوشمند شروع کنید که تاییده تحصیلی مورد نظر خود را دریافت کنید تا در این زمینه با مشکل مواجه نباشید.

جمع بندی:

ما در این مقاله سعی داشتیم به صورت کامل به شما توضیح دهیم که تاییده تحصیلی چیست و چه کاربردی برای شما دارد، در ادامه هم روش های دریافت تاییده تحصیلی را به صورت فیزیکی و اینترنتی توضیح دادیم تا شمل سهولت بیشتری برای دسترسی به این خدمات داشته باشید، در نهایت هم مدارک مورد نیاز برای دریافت تاییده تحصیلی را توضیح دادیم تا خیلی ساده تر بتوانید این تاییده را دریافت کنید.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را نسبت به موضوع این مقاله به دست آورده باشید، در ضمن می توانید هر سوالی که دارید را از طریق نظرات با ما درمیان بگذارید تا سریعا شما را راهنمایی کنیم.

سوالات متداول

همونطور که در این مقاله توضیح داده شد تاییدیه تحصیلی نشون دهنده مدارک تحصیلی مقطع قبلی داوطلباست که ارائه اون برای ثبت نام در مقطع جدید لازمه .

داوطلبان به دو صورت حضوری و اینترنتی می تونن این رسید رو دریافت کنن که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده .

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

1 دیدگاه دربارهٔ «تاییدیه تحصیلی»

  1. سلام.سال ۱۳۷۰ یا ۷۱ بود که موفق شدم نمرات قبولی دیپلم ریاضی مو بعداز ۳ دوره امتحان دریافت کنم.از شانس بد من مدرک دیپلمم ۲ هفته به تعویق افتاد و از قضا من برای کار به جنوب کشور رفتم .فقط یک بار بعد ۲ سال مراجعه کردم ولی تمام مکانهای آموزش و پرورش منطقه ۳ اون زمان تغییر کرده بود و من ناامید شدم..یه تاییدیه داشتم که اونم گم شد…پدرم باور نکرد که قبول شدم.الان فقط مدرک ۱۴ سال به مدرسه رفتن رو نیاز دارم و میخوام اگه خدا بخواد ادامه بدم.چه راهنمایی میتونید بکنید.؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =