خلافی خودرو

استعلام آنلاین خلافی خودرو و پرداخت جریمه

امروزه با وجود اینکه بسیاری از صاحب خودرو ها نمی توانند کار های خود را به صورت حضوری انجام دهند نیاز دارند که یک سری خدمات را به صورت آنلاین در دسترس خود داشته باشند تا با استفاده از این خدمات خیلی سریع تر موارد مربوط به خودرو خود را انجام دهید، در این مقاله به شما توضیحاتی ارائه می دهیم که می توانید با استفاده از این خدمات به صورت بسیار حرفه ای موارد مربوط به خودرو خود را انجام دهید، این خدمات کاملا به صورت آنلاین و از طریق سامانه همراه هوشمند هستند که در این مقاله اطلاعات کافی را نسبت به آن ها کسب می کنید.
فهرست محتوا استعلام آنلاین خلافی خودرو و پرداخت جریمه

خلافی خودرو

 

استعلام خلافی خودرو همراه هوشمند

برای استفاده از سرویس استعلام خلافی خودرو همراه هوشمند، کافی است شماره بارکد پشت کارت ماشین را در فرم مخصوص استعلام همراه هوشمند وارد کنید تا لیست جرایم رانندگی، مبلغ جریمه، زمان و مکان وقوع جرایم و نوع جریمه (دوبرگی، الصاقی و تسلیمی) را مشاهده کنید. برای پرداخت جرایم رانندگی با همراه هوشمند هیچ گونه  نیازی به شناسه قبض جریمه و شناسه پرداخت قبض وجود ندارد و تنها با استفاده از بارکد ۸ یا ۹ رقمی پشت کارت ماشین خود می‌توانید استعلام خلافی را انجام دهید.

خلافی خودرو

یکی از اصلی ترین خدماتی که شما برای خودرو می توانید به صورت آنلاین دریافت کنید، استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن است، در واقع در گذشته برای پرداختی خودرو باید خیلی وقت زیادی می گذاشتید و از طریق مراکز مربوطه این خلافی را پرداخت می کردید، اما امروزه این طور نیست و شما می توانید خیلی ساده از طریق سامانه هایی مانند همراه هوشمند این خلافی را پرداخت کنید.

سامانه های آنلاین برای سهولت پرداخت خلافی ها بسیار مهم است چرا که می توانید با استفاده از یک موبایل و یا یک لپ تاپ خیلی سریع این خلافی ها را پرداخت کنید و دیگر هم نیاز نیست که به صورت حضوری به مراکز مختلفی بپردازید تا این مورد را رفع کنید.

برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو چه مواردی نیاز است؟

خیلی خب شاید تا کنون برای پرداخت خلافی خودرو از طریق اینترنت اقدام نکرده اید و با این فضا آشنایی ندارید، بگذارید در این بخش به صورت کامل به شما توضیح دهیم که چطور می توانید با استفاده از سامانه همراه هوشمند خلافی خودرو مورد نظر خود را با چند کلیک پرداخت کنید و در این زمینه هم مشکلی نداشته باشید.

اول کار قبل از هر موردی شما باید وارد سامانه همراه هوشمند با آدرس اینترنتی ( hamrahehushmand.ir ) شوید تا بتوانید قبل از همه موارد در این سامانه ثبت نام کنید و بعد شروع به پرداخت جریمه خودرو خود کنید، توجه داشته باشید که برای ثبت نام در این سامانه هم فقط نیاز است که شما با استفاده از یک شماره موبایل در این سامانه عضو شوید و اطلاعات خیلی زیادی نیاز نیست که در این سامانه همین ابتدای کار وارد کنید.

بعد از وارد شدن به سامانه شما باید بر روی خدمات خودرو کلیک کنید و از این طریق یک سری خدمات را برای پرداخت خلافی و … در دسترس دارید که خیلی ساده می توانید از این طریق شماره پلاک خود را وارد کنید و خلافی ماشین خودرو پیدا کرده که خیلی ساده می توانید آن را پرداخت کنید.

انواع جریمه خودرو

جریمه مادی خودرو اگر در حین رانندگی شخص تخلف کند فیش کاغذی صدور خواهد خورد.
گاهی رانندگانی به جرایم خود اهمیتی نمیدهند در چنین مواقعی پلیس راهنمایی رانندگی برای این اشخاص نمره منفی درنظر میگیرد. اگر این نمرات منفی در رانندگی شخص به ۳۰ برسد گواهینامه به مدت ۳ ماه توقیف میشود.

اگر برای بار دوم نمرات منفی شما به ۲۵ برسد متاسفانه گواهینامه شخص برای مدت بیشتر از ۶ ماه توقیف و نداشتن گواهینامه به معنای عدم اجازه رانندگی میباشد.

رسیدن نمرات منفی در رانندگی به ۲۰ با باطل شدن گواهینامه شخص همراه است.

دسته ای دیگر از جریمها که خودرو شخص را توقیف میکنند. در چنینی مواقعی شخص میبایست با در درست داشتن مدارک وکالت نامه رسمی و اصل قبض پارکینگ به ستاد های ترخیص رفته و با پرداخت جریمه توقیف خودرو خود نسبت به آزاد کردن خودرو خود اقدامات لازم را انجام دهد.

روش های پرداخت جریمه

در گذشته افراد برای پرداخت جرایم رانندگی خود شخصا به یکی از مراکز پلیس +۱۰ رفته و با پرداخت هزینه مشخص تمام ریز خلافی خودرو خود را مشاهده و نسبت به پرداخت جریمه اقدام میکردند.
اما امروزه با گسترش همگانی اینترنت و با توجه به شرایط سخت کرونایی برای از مراجعه حضوری کاسته شده است.

به همین علت برای پرداخت جرایم به مبالغ زیر ۱ میلیون تومان مراجعه حضوری نداشته باشند.
با سامانه همراه هوشمند به راحتی مبالغ جریمه های راهور ، سالانه و ازاد راهی را میتوانید استعلام و سپس پرداخت نمایید.

گاهی مواقعی پیش میاد که نسبت به جریمه خودرو قصد ثبت اعترتض دارید. رانندگان محترم میتوانند با در دست داشتن مدارک اصل کارت ملی مالک خودرو و اصل سند مالکیت خودرو و کارت شناسایی خود و تکمیل فرم درخواست به یکی از مراکز اجراییات منطقه رفته و اقدامات لازم را انجام دهند.

استعلام عوارض آزادراهی و عوارض سالانه

علاوه بر استعلام و پرداخت خلافی خودرو، امکان استعلام و پرداخت عوارض سالانه، و عوارض آزادراهی نیز در همراه هوشمند وجود دارد. تمامی این امکانات در بخش ” خدمات خودرو” ، قابل استفاده است.

جریمه آزاد راهی

ازجمله راهای پرداخت هزینه عوارض ازادراهی خرید برچسب پرداخت عوارض ازادراهی ست.

رانندگان میتوانند با خرید این برچسب بدون توقف در مرکز ایستگاهای عوارض، مبلغ عوارض خودرو خود را پرداخت نمایند.

با سامانه همراه هوشمند به اسودگی میتوانند در هز زمانی استعلام عوارض آزادراهی خودرو خود را گرفته و در همان لحظه پرداخت نمایند.

عوارض طرح ترافیک :

طرح ترافیک سبب شد که بار ترافیک کاهش چشمگیری در شهر داشته باشد. رانندگان میبایست توجه داشته باشند که در محدوده طرح ترافیک شش نرخ متفاوت براساس زمان های مختلف محاسبه میشود.

رانندگان با مشاهده مبالغ و هزینه های تردد در محدودهای طرح ترافیک باعث شده است ساعت های رفت و آمد خود را تا حد ممکن به نحوی سوق بدهند که کمترین هزینه را پرداخت کنند.

سوالات متدوال

پس از پرداخت تاییدیه آنی پرداخت از سمت بانک صادر می شود ولی مطابق با روش های
پرداخت خلافی آنلاین، خلافی پرداختی به صورت خودکار ظرف مدت ۳ روز کاری از لیست جرایم شما
در مراکز پلیس + ۱۰ و پس از ۱۰ روز کاری از سایت های آنلاین به صورت اتوماتیک حذف خواهد شد.

خیر، متاسفانه بدون شماره بارکد ۸ یا ۹ رقمی پشت کارت خودرو (VIN)، امکان مشاهده قبض جریمه وجود ندارد.

فیلم آموزش کار با همراه هوشمند

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هفده =