بورس و بازار سرمایه

بورس و سهام عدالت با آی‌تی‌بورس

امروزه بورس یکی از دغدغه های اصلی افراد است و افراد زیادی هم از آن برای سرمایه گذاری استفاده می کنند که بسیار بستر عالی شده تا همه افراد بتوانند ساده تر سرمایه گذاری کنند، با وجود این موضوع که بورس خیلی امروزه محبوب واقع شده است، خدمات زیادی در این زمینه ارائه می شود تا شما با سهولت بیشتری از بورس استفاده کنید و خیلی بهتر در این فضا سرمایه گذاری داشته باشید، در این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر شما را با مفاهیم بورس آشنا کنیم و خدماتی کیه در این زمینه ارائه می شود را هم به شما توضیح دهیم.
فهرست محتوا بورس و سهام عدالت با آی‌تی‌بورس

استعلام وضعیت بورسی، کد معاملاتی رایگان

برای سرمایه گذاری در بورس نیاز است که اول شما کد معاملاتی دریافت کنید تا با استفاده از این کد بتوانید در سامانه بورس سرمایه گذاری و خرید فروش سهم را انجام دهید
سریع و آسان

بورس چیست؟

بورس در واقع یک هسته سرمایه گذاری دولتی است که با استفاده از آن می توانید خرید و فروش سهام شرکت های دولتی و شخصی مختلفی را انجام دهید و به همین صورت یک سرمایه گذاری برای خود داشته باشید، استفاده از بورس امروزه بسیار زیاد شده است و شما هم می توانید با استفاده از این سیستم سرمایه گذاری بسیار خوبی داشته باشید.

امروزه افراد زیادی بورس را به عنوان شغل اصلی خود قرار داده و در منزل خود به خرید فروش سهام با استفاده از یک کامپیوتر شخصی و یا موبایل می پردازند که توانسته اند درآمد های بسیار عالی برای خود داشته باشند.

بورس چیست؟ آی تی بورس

البته توجه داشته باشید که بورس در همه کشور ها وجود دارد و بر حسب شرایط یک سری قوانین مختلف را در هر کشور دارد تا افراد با سهولت بیشتری بتوانند سود و ضرر خود را کنترل کنند و سرمایه گذاری بهتری را داشته باشند.

البته این سیستم بورسی یک فضای تقریبا تخصصی است که اگر شما با اصول ترید کردن و تحلیل های آماری آشنا باشید، می توانید حد ضرر خود را بسیار کمتر کنید و یک سری معامله بسیار بهتر داشته باشید.

انواع بورس برای سرمایه گذاری

ما در واقع به صورت پیش فرض ۳ نوع بورس داریم که می توانیم با استفاده از آن ها سرمایه گذاری خود را در بازار سرمایه پیش ببریم، در این بخش از ماله با این ۳ نوع آشنا خواهید شد و اطلاعات بیشتری را نسبت به بورس کسب می کنید.

بورس کالا

در بورس کالا یک سری کالا های معین مورد سرمایه گذاری قرار می گیرند که امروزه یکی از روش های سرمایه گذاری مناسبی شده تا شما بتوانید با خرید و مواد اولیه و خام کالا ها سرمایه گذاری خود را شروع کنید، یکی از مثال هایی که می توان از این نوع بورس گفت، خرید و فروش مواد خام نفتی و بوس گندم است.

بورس ارز

همان طور که از نام این روش پیداست، در این نوع بورس خرید و فروش ارز ها انجام می شود و شما در واقع معامله ارزی دارید که در واقع امروزه در کشور ایران این نوع بورس خیلی به چشم نمی خورد اما در کشور های پیشرفته خارجی بسیار رشد چشمگیری داشته و به عنوان یکی از محبوب ترین بازار های سرمایه گذاری شناخته می شود.

بورس اوراق بهادار

در اوراق بهادار شما سرمایه گذاری هایی از قبیل دارایی های مالی دارید مانند خرید و فروش سهام یا یکی دیگر از رایج ترین آن ها هم اوراق مشارکت است که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته، در ایران به این نوع بورس و محلی که این بازار جریان دارد، بورس اوراق بهادار گفته می شود و افراد زیادی هم از آن استقبال می کنند.

شما می توانید در ایران از ۲ نوع این بورس ها استفاده کنید و سرمایه گذاری خود را انجام دهید، اما در نوع بورس ارز شما نمی توانید در ایران فعال باشید و در این زمینه محدود هستید پس باید دو روش دیگری که گفته شد را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید.

شرح سرویس های بورسی

یک سری خدمات توسط شرکت های خصوصی و دولتی برای بورس ارائه می شود که شما با استفاده از آن ها می توانید بهتر از این فضا استفاده کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

در این بخش از مقاله برخی از این سرویس ها را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با استفاده از آن ها بهتر در زمینه سرمایه گذاری بورس فعالیت داشته باشید.

واگذاری سهام عدالت

یکی از اصلی ترین دغدغه های امروزه مردم سهام عدالت است که چگونه می توانند آن را کنترل کنند، این مورد می تواند یکی از خدمات بورسی باشد که شما با استفاده از این سرویس می توانید سهام عدالت را به بهترین شکل ممکن کنترل کنید و آن را واگذار کنید، اگر از سرویس های اینترنتی بورس استفاده کنید، می توانید این خدمات را به بهترین شکل دریافت کنید و به خوبی این مورد را برای خود و دیگران کنترل کنید تا در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

احزار هویت سجام

با وجود ویروس کرونا اکثر افراد از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت مخالف هستند و این مورد باعث می شود که نتوانند احزار هویت سجام را انجام دهند، شما می توانید با استفاده از خدمات و سرویس های که توسط سایت های خدمات آنلاین مانند همراه هوشمند احزار هویت سجام را انجام دهید بدون این که نیاز باشد به صورت فیزیکی در محل دفاتر پیشخوان حضور داشته باشید.

این روش احزار هویت چند وقتی است که بعد از شروع ویروس کرونا به وجود آمده است و شما می توانید به ساده ترین شکل ممکن احراز هویت خود را در سایت انجام دهید.

نوبت گیری دفاتر خدماتی

یکی دیگر از مشکلاتی که افراد امروزه دارند این است که در دفاتر خدماتی می خواهند به صورت آنلاین نوبت بگیرند و بعد به آن جا مراجعه کنند که کار خود را انجام دهند و نمی خواهند که برای دریافت نوبت زمان زیادی را بیهوده صرف کنند، شما می توانید با استفاده از سامانه هایی مانند همراه هوشمند نوبت گیری را انجام دهید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

دریافت کد معاملاتی

برای سرمایه گذاری در بروس نیاز است که اول شما کد معاملاتی دریافت کنید تا با استفاده از این کد بتوانید در سامانه بورس سرمایه گذاری و خرید فروش سهم را انجام دهید، این مورد هم یکی از دغدغه های افراد بوده است که امروزه با سامانه های آنلاین رفع شده است و می توانید خیلی ساده از آن استفاده کنید بدون این که نیاز باشد به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید و یا مسیر خیلی سختی را طی کنید تا آن را دریافت کنید.

استعلام وضعیت بورسی

شما می توانید با استفاده از خدمات آنلاین استعلام وضعیت بورسی، وضعیت خود را در بورس مشاهده کنید و متوجه شوید که به چه صورتی در این زمینه توانسته اید عمل کنید و در واقع شما سرمایه گذاری مثبتی داشته اید یا خیر.

خرید و فروش سهام

خرید فروش سهام برای افراد در خود سامانه بورس ممکن است کمی سخت باشد چرا که کارگزاری های بورس پنل کاربری بسیار پیشرفته و جامعی دارند و برای استفاده از این پنل کاربری نیاز است که شما تخصص حداقلی را داشته باشید، شما با استفاده از سامانه های خدمات آنلاین می توانید به بهترین شکل ممکن خرید فروش سهم را انجام دهید.

خرید و فروش سهام

خیلی خب به خوبی با برخی از خدمات بورسی که می توانید از سامانه های مختلف دریافت کنید را به شما توضیح دادیم و شما با آن ها آشنا شدید، البته این برخی از خدماتی است که شما می توانید در قالب خدمات بورسی دریافت کنید و در واقع خدمات بسیار بیشتری در این زمینه وجود دارد که شما قادر خواهید بود راحتی در استفاده از خدمات را تجربه کنید.

از چه سامانه ای برای این خدمات استفاده کنیم؟

سامانه های زیادی در این زمینه وجود دارد اما یکی از بهترین سامانه هایی که شما می توانید با استفاده از آن به بهترین شکل ممکن خدمات بورسی و خدمات بسیار بیشتری را در زمینه های مختلف دریافت کنید، سامانه همراه هوشمند است که می توانید به سادگی از آن استفاده کنید و در زمینه های مختلف هم خدمات متفاوتی را دریافت کنید.

همراه هوشمند در زمینه ارائه خمات بورسی بسیار عالی است چرا که این سیستم خدمات بورسی همراه هوشمند، وابسته به آی تی بورس است و شما با استفاده از این ای تی بورس می توانید به بهترین شکل ممکن این خدمات را دریافت کنید و در این زمینه مشکلی نداشته باشید.

همراه هوشمند چه خدماتی برای بورس به ما ارائه می دهد؟

در این بخش از مقاله امکانات و خدماتی که همراه هوشمند برای بورس به شما ارائه می دهد را معرفی می کنیم تا بیشتر با این خدمات آشنا شوید و در صورت نیاز از آن ها استفاده کنید.

واگذاری سهام عدالت

یکی از اصلی ترین خدماتی که شما می توانید با استفاده از این سیستم همراه هوشمند داشته باشید، واگذاری سهام عدالت است چرا که این واگذاری برای اکثر افراد کار سختی است و دغدغه بسیاری از افراد شده است.

شما می توانید به سادگی با استفاده از خدمات همراه هوشمند سهام عدالت خود را واگذار کنید و در این زمینه مشکلی نخواهید داشت، توجه داشته باشید که این امر به صورت کاملا اینترنتی است و نیاز به مراجعه حضوری شما به مکان خاصی نیست.

احزار هویت سجام

تا قبل از ویروس کرونا احزار هویت سجام به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان و کارگزاری ها انجام می شد که این امر باعث شده بود افراد زیادی در سجام ثبت نام کنند و اما وقت کافی نداشته باشند به صورت حضوری احزار هویت داشته باشند.

مطالب مرتبط: سجام چیست؟ جهت اطلاعات بیشتر درباره سجام روی متن رنگی کلیک نمیاد.

اما با کمک سامانه همراه هوشمند شما می توانید احزار هویت سجام را به بهترین شکل ممکن یعنی آنلاین انجام دهید و در این زمینه هیچ گونه مشکلی نخواهید داشت، روش خاصی برای این احزار هویت در نظر گرفته شده است و شما بدون این که نیاز باشد به صورت حضوری به جایی تشریف ببرید این احزار هویت را انجام دهید.

نوبت گیری دفتر پیشخوان

دفاتر پیشخوان امروزه به دلیل شلوغی زیاد، سیستم نوبت گیری خود را راه اندازی کرده اند و شما برای انجام کاری نیاز است که اول نوبت گیری داشته باشید و سر نوبت خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید تا نیاز خود را رفع کنید.

با استفاده از همراه هوشمند شما می توانید این نوبت گیری را انجام دهید و خیلی ساده با استفاده از این قابلیت بدون نیاز به حضور و صرف وقت سریعا نوبت خود را دریافت کنید و بعد نیاز خود را رفع کنید.

دریافت کد بورسی

اگر قصد داشته باشید در بورس سرمایه گذاری کنید نیاز است که یک فرایند طولانی را تقریبا طی کنید تا بتوانید در بورس ثبت نام کنید و یک کد بورسی را دریافت کنید و این مورد زمان زیادی نیاز دارد و علاوه بر آن هم شما باید فرایند سختی را طی کنید.

کد بورسی

با استفاده از همراه هوشمند به بهترین شکل می توانید کد بورسی خود را دریافت کنید، انجام فرایند با استفاده از همراه هوشمند بسیار ساده تر است و شما خیلی فرایند طولانی را نخواهید داشت.

استعلام وضعیت کد بورسی

با استفاده از همراه هوشمند شما می توانید وضعیت کد بورسی خود را بررسی کنید که مورد تایید قرار گرفته یا اصلا فعال یا غیر فعال است، این مورد خیلی مهم است و با استفاده از این سامانه هم خیلی ساده می توانید این استعلام را داشته باشید.

جمع بندی:

در نهایت هم بهتر است بگوییم که استفاده از خدمات بورسی برای شما می تواند بسیار مناسب باشد و شما با استفاده از آن ها می توانید خیلی بهتر رو ساده تر از خدمات بورسی استفاده کنید، اگر فردی هستید که در این زمینه تخصص ندارید بهترین پیشنهاد برای شما استفاده از این خدمات است و بهتر است که شما از آن ها استفاده کنید.

ما در این مقاله قصد داشتیم به شما توضیح دهیم که خدمات بورسی دقیقا چه مواردی را شامل می شوند و شما چه مزیت هایی را با آن ها دریافت می کنید، امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و اطلاعات کافی را نسبت به این موضوع کسب کرده باشید، هر سوالی هم در این زمینه دارید می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا شما را خیلی سریع راهنمایی کنیم

سوالات متداول

شما با دریافت کد بورسی از طریق همراه هوشمند، می‌توانید اوراق بهادار موجود در بازار بورس، فرابورس، اخزا، سخاب، اوراق مشارکت، اوراق اجاره، اوراق اختیار فروش تبعی و اوراق تسهیلات مسکن را معامله نمایید.

حداکثر ۲ روز کاری پس از امضای فرم، کد معاملاتی شما صادر می‌شود. نام کاربری و رمز عبور معاملات برخط یا آنلاین با ایمیل و پیامک برای شما ارسال می‌شود. در پیام ارسال‌شده، آدرس سامانه معاملاتی کارگزار مربوطه نیز موجود است. این نام کاربری و رمز عبور مختص شما است و کسی غیر از شما اجازه استفاده از آن را ندارد. بنابراین در حفظ آن کوشا بوده و اطلاعات آن را در اختیار دیگران قرار ندهید.

 

همان‌طور که وقتی شما به بانک جهت افتتاح حساب مراجعه می‌کنید و یک شماره‌حساب انحصاری برای شما صادر می‌گردد و هیچ‌گاه شماره مزبور با فرد دیگری یکسان نخواهد بود، زمانی که شما تصمیم به سرمایه‌گذاری در بورس می‌گیرید با انجام مراحلی یک کد بورسی انحصاری دریافت خواهید کرد. درواقع کد بورسی همانند کد ملی برای هر فرد منحصربه‌فرد است و تا زمانی که این کد تعریف نگردد شما نمی‌توانید در هیچ نهادی اقدام به سرمایه‌گذاری مستقیم نمایید و شخصاً به خریدوفروش اوراق بهادار بپردازید. لازم به ذکر است که به کد بورسی، کد سهامداری نیز می‌گویند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 18 =