بیمه شخص ثالث

بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه شخص ثالث خودرو بیمه‌ای اجباری برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. همراه هوشمند با فراهم نمودن امکان خرید از هر کدام از شرکت های بیمه و استعلام و مقایسه قیمت بیمه، فصلی جدید در ارائه خدمات هوشمند را گشوده است.
فهرست محتوا بیمه شخص ثالث خودرو

سامانه مقایسه و خرید آنلاین بیمه

بیمه شخص ثالث بیمه‌ای اجباری برای دارندگان وسایل نقلیه موتوری است. همراه هوشمند شرایطی را فراهم نموده که امکان استعلام قیمت بیمه شخص ثالث و خرید آنلاین آن از تمامی شرکت‌های بیمه (بیمه ایران، آسیا، پاسارگاد، البرز، نوین، ملت، دانا، سینا، آرمان، کارآفرین و ...) وجود دارد.
خرید سریع و آسان

چطور ارزان ‌ترین بیمه شخص ثالث را بخریم؟

خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سال‌های تخفیف عدم خسارت

بیمه گزار در خرید بیمه شخص ثالث در صورتی که در سال هایی که خسارت نداشته باشد، می تواند از تخفیف استفاده کند. هرچه سال‌های عدم خسارت بیشتر باشد بیمه شخص ثالث ارزان‌تر می‌شود.

نداشتن جریمه دیرکرد

جریمه دیرکرد وقتی اعمال می‌شود که بیمه‌گزار نسبت به تمدید بیمه شخص ثالث خود دیر اقدام نماید. اگر می‌خواهید بیمه خود را ارزان‌تر تهیه کنید باید قبل از تاریخ سررسید برای تمدید بیمه اقدامات لازم را انجام دهید.

سقف تعهدات بیمه شخص ثالث

حداقل ۱۶ میلیون تومان به عنوان سقف تعهدات مالی بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. بیمه‌گزار می‌تواند سقف تعهدات را تا مبلغ ۳۲۰ میلیون تومان افزایش دهد که به ازای آن باید حق بیمه بیشتری نیز بپردازد. البته اهمیت این موضوع در این است هرچقدر که سقف تعهدات بیمه‌نامه خودرو را افزایش دهید بیمه در زمان حادثه با پرداخت خسارت بیشتر از بیمه‌گزار حمایت می‌کند. هرچه سقف تعهدات بیمه‌گزار پایین‌تر باشد نرخ بیمه نیز کمتر می‌شود.

تخفیف شرکت بیمه

طبق مصوبه بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه می‌توانند تا ۲ و نیم درصد بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف بدهند. البتع این موضوع کاملا اختیاری است و بعضی از شرکت‌های بیمه این تخفیف را ارائه می‌دهند و بعضی ارائه نمی‌دهند. بنابراین ارزانترین بیمه شخص ثالث را باید از شرکت بیمه‌ای بخرید که تخفیف ۲ و نیم درصد را اعمال کرده باشد.

 

چه مواردی تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد؟

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو به دو دسته پوشش مالی و جانی تقسیم می‌شود:

  • پوشش جانی این بیمه شامل غرامت فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمانی افراد آسیب دیده در حوادث رانندگی است.
  • پوشش مالی هم خسارت‌های مالی وارد شده به خودرو یا اموال افراد زیان دیده (به جز راننده مقصر) جبران می‌کند.

سقف پرداخت هزینه‌ها در پوشش جانی بر اساس مبلغ دیه در ماه حرام معین شده است. سقف تعهد مالی  در شرکت‌های مختلف بیمه متفاوت است اما طبق مصوبه بیمه مرکزی برای سال ۱۴۰۰ حداقل سقق تعهد به میزان ۱۶ میلیون تومان معادل ۱۶۰ میلیون ریال است.

حداکثر تعهد مالی در اکثر شرکت‌های بیمه معادل ۵۰۰ میلیون ریال است و در بعضی از شرکت‌ها مثل بیمه شخص ثالث ایران در شرایط خاص تا ۳۲۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

چگونه بیمه شخص ثالث را استعلام قیمت کنم؟

ورود به همراه هوشمند

پس از ورود به سامانه، شماره همراه را وارد نمایید، سپس به گوشی شما یک کد تایید ارسال می شود. پس از وارد کردن کد تایید شما امکان دریافت انواع خدمات را دارید.

انتخاب خدمات بیمه

پس از ورود به بخش بیمه، بیمه شخص ثالث را انتخاب نمایید

اعلام مشخصات خودرو

به ترتیب از شما نوع خودرو، برند خودرو، تیپ خودرو، کاربری، سال ساخت، تخفیف ثالث بیمه نامه قبلی، تخفیف حوادث بیمه نامه قبلی، تاریخ شروع و پایان بیمه نامه قبلی و ... پرسیده می شود

بیمه نامه های پیشنهادی

بیمه نامه های پیشنهادی را می توانید براساس قیمت، و پوشش مالی تنظیم نمایید

ورود اطلاعات بیمه گزار

اطلاعات شخص بیمه گزار از قبیل نام و نام خانوادگی، تلفن همراه، کدملی، کدپستی، نشانی را وارد نمایید

پرداخت و صدور بیمه نامه

پس از پرداخت به صفحه پایانی وارد می شوید، اطلاعات پرداخت را در جایی ذخیره نمایید. از جمله تغییرات مثبتی که در صنعت بیمه رخ داده است، آنلاین شدن پروسه خرید، صدور و پرداخت خسارت بیمه و حذف نسخه فیزیکی بیمه‌نامه است. در همین راستا، بیمه‌نامه‌های سنتی شخص ثالث از سال ۹۹ به فایل پی دی اف دارای QR کد تبدیل شده‌اند که مالکان خودرو می‌توانند پرینت این فایل یا صرفا کد یکتای ذکر شده در بیمه‌نامه را به‌همراه خود داشته باشند.

بعد از سفارش خرید و یا تمدید بیمه‌نامه‌ شخص ثالث، در کمتر از ۲ ساعت، پیامکی که در آن لینک نسخه الکترونیکی بیمه‌نامه شما وجود دارد ارسال می‌شود. فرآیند صدور بیمه‌نامه‌هایی که بعد از ساعت ۲۱ روزهای کاری و بعد از ساعت ۲۰ روزهای تعطیل ثبت می‌شود، روز بعد انجام می‌شود.

بر اساس بخشنامه شماره ۹۹/۱۰۰/۱۵۵۶۳ بیمه مرکزی و پلیس راهور، نیازی به نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث نیست و به همراه داشتن کد یکتای ارسال شده در پیامک همراه هوشمند کافی است.

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

1 دیدگاه دربارهٔ «بیمه شخص ثالث خودرو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =